Нацыянальны гістарычны музей Рэспублікі Беларусь



Выстава фарфору «Мой ікігай»

  • 01.03.2018

З 1 сакавіка 2018 г. у Нацыянальным гістарычным музеі Рэспублікі Беларусь пачынае сваю працу выстава аўтарскага фарфору Аляксандры Баўтрук «Мой ікігай», якая ўключае ў сябе больш за 70 твораў.

Аляксандра Баўтрук мае гістарычнае адукацыю, але, нягледзячы на гэта, з'яўляецца прафесійнай мастачкай па фарфоры і мастацкай размалёўкай займаецца каля 15 гадоў. Аляксандра нарадзілася ў Мінску, падчас навучання ў 190–м Мастацкім ліцэі Санкт–Пецярбурга наведвала студыю керамікі і фарфору А. Храмчэнка. Пасля вучылася і стажыравалася прафесіі мастака–фарфорыста ў швейцарскім Цюрыху ў атэлье вядомага ў гэтай галіне майстра Даніэлы Элмігер. Вучылася ў ЕГУ ў Вільнюсе на аддзяленні тэорыі і практыкі сучаснага мастацтва. Вядзе актыўную сацыяльную дзейнасць, займаецца арт–мэнэджментам і фэшн–праектамі.

У 2016 г. адбылася персанальная выстава А. Баўтрук «Белае золата. Цюрых–Мінск» у галерэі Арт–Хол Рэспубліканскага тэатра беларускай драматургіі. У 2017 мастачка апынулася самай маладой і адзінай рускамоўнай ўдзельніцай штогадовага юбілейнага семінара–фестывалю мастакоў па фарфоры «Porcelain Show» ў горадзе Рапперсвіль ў Швейцарыі.

Аляксандра валодае унікальнымі тэхнікамі надглазурнага роспісу па фарфоры, займаецца жывапісам на высакаякасным рэдкім фарфоры. Яна таксама супрацоўнічае з мастакамі, займаецца рэстаўрацыяй роспісу. Работы майстра ўпрыгожваюць прыватныя калекцыі ў Швейцарыі, Германіі, Англіі, Расіі, Беларусі і Казахстане.

Ікігай – гэта усёабдымнае паняцце родам з Японіі, якое пранізвае ўсё жыццё чалавека. І знайсці свой ікігай – гэта вельмі важны жыццёвы крок. Гэта ўсё роўна, што знайсці сябе, свой шлях, свой сэнс, сваё прызначэнне. Фарфор для Аляксандры Баўтрук – справа яе жыцця, яе ікігай. Аўтар глядзіць на свет праз пачуцці, адлюстроўваючы і зменьваючы ўбачанае на фарфоры. Спектр творчасці шматгранны – ад еўрапейскай палацавай мастацкай класікі, з яе складанымі арнаментамі і кветкавымі кампазіцыямі, да абстрактных формаў. Сюжэтная лінія з выразнымі думкамі прасочваецца ў кожнай працы. Адметна тое, што ў фарфоры Аляксандра дасягае надзвычайнай формы, за кошт стылістыкі пластычнага рытму, які стварае гэтую форму і колер. Працы з формай пераплятаюцца ў алюзію пераасэнсаваных вобразаў – фігуры або абстрактныя рухі ў бясконцасць.

Нацыянальны гістарычны музей Рэспублікі Беларусь

Мінск, вул. К.Маркса, 12

Тэл .: 327–43–22